Deixa'm que t'expliqui un conte

Moltes vegades m'han preguntat com es dirigir partides de rol, d'on surten les meves aventures i quin es el procés que em porta a dur-les fins a la taula de joc.

Alguns DJ ara et farien un llistat amb el procés punt per punt teoritzant sobre els jocs de rol, els sistemes, les aventures, els combats... Personalment els manuals de rol em desesperen, en el temps que porto jugant a rol (molt poc) i dirigint a menuts mai m'he llegit cap manual (i en tinc uns quants). M'han aconsellat llegir-me'ls com qui es llegeix una novel.la, però se'm fan bola. Quan començo a veure taules d'estadístiques, taules d'armes i recursos, taules i més taules... buf. En el meu cas el procés es molt més senzill.

Normalment la llavor de l'aventura m'arriba de la manera més inesperada, de vegades veient una sèrie, o llegint un llibre o passejant pel carrer alguna cosa em crida l'atenció i penso... -"Eh, això quedaria genial en una partida". Tinc una llibreta plena d'idees esbojarrades.

A partir d'aquí es deixar anar la imaginació, no em fixo gaire en anar deixant pistes o en estadístiques de combat, tampoc em capfico gaire en un fil argumental simplement deixo que flueixi i vaig apuntant tot allò que em ve al cap. Mica en mica l'aventura va prenent consistència i es va filant pràcticament sola.
Com tota historia té un principi i  algunes variables de final. M'he adonat que contra més m'esforço en intentar encaixar tot més en costa crear l'aventura. Quan em poso davant del paper i em poso a inventar-me un conte es quan tot va prenent forma i el camí es va construint mica en mica.
Al final quan ho rellegeixo una, dues, tres vegades... sempre acabo canviant alguna cosa per coherencia narrativa. En aquestes revisions es quan veig quines coses poden anar bé i quines puc canviar per a que encaixin millor dins de la historia. Tot i així sempre acabo demanant ajuda, testejar l'aventura, jugar-la amb persones de confiança que et poden donar feedback.

Potser es la meva vessant d'educadora infantil i la quantitat d'anys que porto explicant contes, per mi cada aventura es un conte, una historia que anem explicant mica en mica entre tots. 

No es la primera vegada que parlo d'això, m'agrada anar agafant les idees que van sorgint dels Pj durant les partides i introduir-les espontàniament, sortir-me del guió moltes vegades, i això es lo veritablement divertit, almenys per a mí, tenir aquest poder per improvisar (algunes vegades millor que d'altres). I just quan jugues es quan realment expliques el conte, quan entres dins del personatge i ho vius, i tot i que l'aventura sigui la mateixa, el camí pot ser molt diferent i el final també depenent de la decisió dels personatges.

Així que quan  algú em pregunta com son les meves partides puc dir que son una mica com els llibres de "Tria la teva aventura" en la que depen de les decisions has d'anar a una pàgina o a una altra.

Comentaris

Entrades populars